Friday, 22 February 2013

sambung cerita...

kakak nisa dan ibunya.....
bujang ni pun anak sedara gak, izat panggil nya dan ramai lagi yg tidak di rakam disini,moga lain kali ada kesempatan jumpa lagi....

anak2 dan cucu sedara ku...


budak kenit nih panggil dia nuril...baru dpt kaki, lesen L lagi, tapi merayap aje dia, mulut rajin bunyi tapi tak paham la sayang, apa benda nuril ckp!          gambar bawah, yg baju biru nih namanya zara! badan susut baru baik demam, tapi depan camera pandai melaram!

boleh pulak!

kisah nya ,sehari lepas mama balik ari tu, mlm nya sembang2 ngan adik mama, tiba2 anak dia bagi tau ada  org buang kucing, tu tgh bingung kat tgh laman....ni la rupa budak tu, tgk2 belek2 ok ja budak nih, apa sal dibuang?? rupa2 nya budak nih najis dia jenis kejap2 keluar, tak cair tapi lembik, penah ada kes cam nih dulu, jenis cam nih lambat baik walau dah bagi ubat, sabar aje la hati! selain pada tu budak ni ok, cantik  dan manja budak nya, cis! baru kes cam tu dah malas bela, apa laa!!! ekor dia tu cam putus kena sepit pintu, panjang tu aje!

alahai kucing!

budak ekor kembang sejemput!ini kucin2 yg adik mama bela,ada yg di adopt dan ada yg org buang...kami berusaha tuk mandulkan satu persatu dan untuk mereka2 ini lah yg mama angankan nak wat umah kucing....moga  menjadi kenyataan! in sha allah!

ular dan abang bomba....




ada kah suratan atau kebetulan....sehari sebelum tahun baru cina (tahun ular)  masuk pula tetamu tak di undang.....bilik rumah depan mama sewa kan kat budak fahmi, nama nya, tgh hari tu mama baring kejap kepenatan mengemas rumah, si fahmi ketuk pintu ,ada ular kata nya, encik suami tgk ular tu terselit antara dinding dan almari tv, besar lengan budak 10 taun n panjang dlm 1 meter 1/2, kaler kuning terang jalur hitam, cam rupa tedung selar, takut ular bisa, encik suami telefon bomba.....dlm 15 menit bomba sampai dan ular berjaya di tangkap! lega! tima kasih abang bomba!

budak bandar.....

 ni wajah2 meong masa baru sedar, masih mamai tu!


kisah nya si yuyun, anak mama yg duk taman setia wangsa ada bela kucing, time balik kampung ari tu bawak budak ni sama, nama dia meow, mama panggil dia meong!.....sombong dan tak nak bersosial dgn budak2 kampung yg ada.....mungkin tempat baru, meong tak brape nak mkn dan tiga hari tak mau poo n pee walau tanah pasir melaut kat halaman rumah, kaki pijak pasir pun asik dikibas-kibas aje, poyo....terpaksa gi banting beli pasir tuk tandas dia......baru dia nak membuang, sanggup dia tahan!.satu lagi perangai meong nih, asik tawaf tak renti2,sian mama tgk dia....masa dtg ari tu 6 kilo berat dia, time balik kl 4 kilo tinggal berat nya, colar pun dah longgar dan balik kampung kena sunat gak budak nih!

si hitam...




satu lagi kucing mama yg ada kat kampung tu...nama hitam, panggil dia sitam....sitam tak brapa nak geng ngan adik, nak gaduh ja kerjanya, masing2 bawak hal sendiri, sitam ni aktif skit dari adik n suka merayap....dua2 betina dan sudah di mandulkan.